Weekendje Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu Weekendje Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu

Weekendje Afrika

Door: Daan Ottink

Blijf op de hoogte en volg Daan

16 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag was het na wekenlang keihard werken eindelijk zover: een weekendje Krügerpark, om het èchte Afrika te zien. Om kwart over 4 's morgens stond de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Na enige vertraging, de 1 was zijn malariapillen vergeten, de ander had zijn mes nog in de handbagage zitten, steeg rond half 7 het vliegtuig op.

Onderweg kregen we dan eindelijk echt iets van Afrika te zien. Nog geen dieren, maar wel prachtige landschappen. En beroerde wegen. In Namibië vorig jaar waren de wegen nog beter dan hier. Er zaten gigantische gaten in, dus we moesten steeds over beide weghelften slalommen om geen lekke banden op te lopen. Zelfs in België zien de wegen er beter uit dan hier.

Bij aankomst in Phalaborwa, bij het Krugerpark was het hier al rond de 30 graden. Na het indelen van de kamers bleek dat ik met Ryoo een kamer moest delen, die ik net sinds vrijdagochtend kende. Eerst vond ik dat geen probleem, maar later kwam ik erachter dat hij asociaal hard snurkt. Maar ja, voor die 3 nachten kon dat wel. Mijn bed was uiteraard veel te klein, maar ik had ook niet anders verwacht. Verder was het een supermooie accomodatie met een prima zwembad erbij. Vrijdagavond hebben we na de lange, vermoeiende reis uiteraard direct gebruik gemaakt van het zwembad.

Zaterdag deden we onze eerste safari. 5 uur ging de wekker, want je moet er uiteraard op tijd bij zijn. Gelukkig was het toen al behoorlijk warm. In het Krügerpark hebben ze trouwens helaas niet zulke mooie waterholes als ze in Namibië hebben. Daar zagen we soms een stuk of 30 zebra's bij elkaar. Maar we zagen hier wel de baas onder de dieren: Simba de leeuw! 's Morgens zagen we hem op grote afstand, maar 's middags zagen we een andere leeuw op ongeveer 20 meter. Hij lag tegen een boom te puffen. Het was op dat moment ook al boven de 40 graden. We zaten dus de hele dag in een open safarikar, en het waaide behoorlijk. Dus de wind was zo warm dat het leek alsof je dicht bij een vuur stond.

Zondagmorgen ging de wekker reeds om kwart over 4, om er op tijd bij te zijn voor een safari te voet. Samen met 2 rangers, die geweren bij zich hadden, voor het geval dat, gingen we lopend op pad om Simba en zijn vriendjes te spotten. Al met al hebben we ruim 10 kilometer gelopen. Onderweg hebben we o.a. impala's, buffels en giraffes gezien. Toen we weer terug bij de kar waren, zagen we ineens een groep wilddogs. De begeleidende ranger zei dat er wereldwijd maar 5000 wilddogs zijn, en daar hebben wij er dus 9 van gezien! En dat zelfs ik, ondanks dat het een soort van honden waren, ze gruwelijk lelijk vond, doet daar niks aan af.

In de middag hadden we geen programma, maar helaas was er geen klap te doen in Phalaborwa, waar wij zaten.

's Avonds stond er wederom een safari gepland, onze laatste kans om een cheetah te spotten. Helaas zagen we hem ook hier niet. Naderhand hadden we een bbq, midden in het Krügerpark. Een geweldige ervaring, ook om die dieren toch even te laten zien wie er bovenaan de spreekwoordelijk ladder staat.

Maandag was het weekend alweer voorbij.. het ging snel, maar het was een geweldige ervaring. Op het vliegveld hadden ze trouwens geweldige muziek, ik kon bijna alles meezingen. En tot ongenoegen van mijn reisgenoten heb ik dat uiteraard ook gedaan.

Tot zover heb ik nog geen malariaverschijnselen, hopelijk blijft dat ook zo. Voor de foto's van het weekend verwijs ik graag naar mijn facebook pagina. Ik heb deze foto's allemaal zelf genomen, maar ik had slechts een digitale camera bij me. Mijn huisgenoten hadden veel duurdere apparatuur bij zich, dus misschien kan ik later nog wel wat werk van hun uploaden.

Groeten uit de rimboe.

  • 16 Oktober 2013 - 10:48

    Danny:

    Hee daantje,

    Zo te zien vermaak jij je prima jongen. Ik wens je nog veel plezier en stop alsjeblieft met dat zingen(ik weet hoe vervelend dat is voor de anderen)

    Groetjes uit het koude Nederland.

  • 16 Oktober 2013 - 11:46

    Marit:

    Wat gaaf zeg om die dieren in het wild te zien!
    En de volgende vakantie 14 november als de familie langskomt? ;)
    Geniet ervan!

  • 17 Oktober 2013 - 08:28

    Mark Van Noord:

    Wederom een reisverslag om met plezier te lezen!!

  • 17 Oktober 2013 - 10:01

    Henk & Marjan:

    Dus eindelijk daar naar toe geweest, maar wat vroeg uit je bed zeg!! Erg leuk om je enthousiaste
    verhalen te lezen. Jullie hebben het daar wel erg warm, heb je daar geen last van? Het is hier nu echt herfst, complete bomen liggen om, zo nat is het[ elders in het land hoor, niet in n-schut] Nog een paar weekjes en dan komen ze uit nederland , zal wel heel apart zijn. Heb je dan ook tijd voor hun of heb je dan ook een strak schema?? Wij wensen jou nog heel veel plezier en blijf vooral foto's maken , erg mooi om te zien hoe het daar is.
    Groetjes van ons

  • 27 Oktober 2013 - 20:44

    Marijke:

    Leuk om je ervaringen te lezen, heel bijzonder om die grot beesten van dichtbij te zien!
    Geniet ervan.
    groetjes ook van Matthy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Daan

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 12635

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: