Rood, het nieuwe bruin - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu Rood, het nieuwe bruin - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu

Rood, het nieuwe bruin

Door: Daan Ottink

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zoals ik al eerder had geschreven, verkoopt Brandon een paar uur in de week donuts, vanuit zijn kantoor. Tegenwoordig laat hij mij dat doen. Dus dan zit ik voor de pc, bij het raam. Als de klanten dan langskomen moet ik hun bestelling invoeren, facturen uitprinten, het geld in ontvangst nemen en eventueel wisselgeld uitkeren. En het moeilijkste van allemaal: ik moet hun naam invoeren. Wat hebben ze hier allemaal exotische namen, ik moet ze altijd vragen om het te spellen, en dan nog krijg ik er soms namen te staan waarvan ik me niet voor kan stellen dat ze echt zo heten. Maar ja, dat zullen zij wel van Nederlandse namen denken.

Om ook nog even op mijn overgewicht terug te komen: ik ben inmiddels begonnen met hardlopen. Dat bevalt me hier een stuk beter dan in Nederland, omdat je hier langs de zee kan rennen. Met zo’n mooi uitzicht is het veel mooier lopen. Op stage viel het ze ook al op hoeveel donuts ik nuttig. Van mijn begeleider moest ik van de week op de weegschaal gaan staan.. geeft dat ding “error” aan! Het bleek dat hij gemaakt was voor maximaal 30 kilo.

Van de week zijn we naar een wedstrijd van Ajax Cape Town geweest. Vooraf twijfelden we nog of we met de auto zouden gaan, of dat we toch beter konden lopen, omdat het vast heel druk zou zijn. Het bleek dat we ons iets hadden verkeken: het was heel rustig rond het stadion. Het grootste gedeelte van het stadion was leeg, alleen aan onze zijde zat nog redelijk wat publiek. De stadion heeft een capaciteit van 55.000, maar ik schat dat er maximaal 5.000 mensen zaten. Echt heel jammer, hierdoor zat er ook weinig sfeer in het stadion. Voetbal is hier ook niet zo populair als in Nederland, hier houdt men meer van rugby. En na 3 jaar hoorden we eindelijk weer eens het prachtige geluid van de vuvuzela. Gelukkig waren er maar een paar toeschouwers met een vuvuzela, want wat is dat een irritant geluid.

Het weer fluctueert hier nog wel heel erg. Zo was het donderdag heel warm, was het vrijdag de hele dag slecht weer (regen en frisjes) en was het zaterdag en zondag weer heel warm. Aangezien het zaterdag zo warm was, zijn we naar het strand gegaan. Op de heenweg daarheen kwamen we op een gegeven moment achter een bus met feestvierende jongeren te rijden. Eén van die feestgangers gebaarde naar ons of we ook pils wilden. Ik zat uiteraard precies op de juiste plaats om het bier te ontvangen; links voorin. Dus Earnst, onze chauffeur, ging naast de bus rijden en ik kreeg zo mijn pils aangereikt door deze voor mij totaal onbekenden. Supergrappig, zoiets had ik nog nooit meegemaakt.

’s Avonds hebben we de braai maar weer eens aangestoken, aangezien het ook ’s avonds nog behoorlijk warm was. Ook zondag zijn we vanwege de aanhoudende hitte naar het strand geweest. We hadden een bal meegenomen om ons te vermaken. Op gegeven moment lagen we bruin (mja.. ik meer rood) te bakken, toen een paar jongens vroegen of we zin hadden om te voetballen. Daar was ik wel weer aan toe, want dat had ik al een poos niet meer gedaan. Het werd me wel weer duidelijk dat mijn conditie wel eens beter is geweest. Maar dat komt natuurlijk ook omdat we op zand moesten voetballen.

Aankomende week komt mijn eerste Nederlandse bezoek over, Gert en Wolter komen twee weken vakantie vieren. In de tweede week gaan we de Garden Route doen, een populaire route in Zuid-Afrika. Dus ik heb er zin in :D

Ik ben nu weer op stage, en ik heb het zoo warm.. ik ben gister behoorlijk verbrand. Maar goed, na verloop van tijd hoop ik dat het rood overgaat in bruin, zodat ik als een neger terug kom.

Tot later allemaal.

  • 28 Oktober 2013 - 10:39

    Jonne:

    Uhu Daan, het zal het zware zand wel zijn... en dat rood gaat natuurlijk over in bruin, wist je ook dat hoe meer je je laat verbranden hoe zwarter het uiteindelijk wordt? ;)
    Heel veel plezier alvast op je Garden Route en werkze nog even! (die laatste regel die meen ik!)
    xx

  • 28 Oktober 2013 - 19:23

    Lucie:

    hi Daan, je verveelt je niks daar, lees ik.
    Veel plezier daar met de eerste bezoekers. Ik hoorde dat de buren bij Oma Ottink, Bennie en Yvonne, ook nog een keer naar Kaapstad gaan binnenkort, maar ik weet niet precies wanneer. Heb ook geen idee van een planning of zo, wat ze gaan doen. Zal het Oma nog eens vragen.

    Een goede tijd daar nog, we blijven jouw nieuws volgen, en zeker ook de mooie foto's. Anita (en Clemens) hebben nu ook facebook, ze kunnen nu ook jouw foto's bekijken.

    Groet uit Voor Beltrum !

  • 02 November 2013 - 17:28

    Jannes:

    Wat weer een mooi verhaal.
    Maar even op dat laatste terug komen, je weet hoe ik daarover denk.

    De Groeten uit het Mooie Drijber.

    Jannes en Roelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Daan

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 12630

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: