Van Tafelberg naar VAM-berg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu Van Tafelberg naar VAM-berg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu

Van Tafelberg naar VAM-berg

Door: Daan Ottink

Blijf op de hoogte en volg Daan

17 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo trouwe volgers,

Welkom bij alweer mijn allerlaatste reisverslag! Aan alles komt een eind, dus over precies 1 week stap ik in het vliegtuig om Kaapstad weer in te ruilen voor Drijber. Van Tafelberg naar VAM-berg zeg maar. Inmiddels hebben al vrij veel mensen me gevraagd of ik blij ben dat ik weer terug ga. Nou.. NEE! Ik had het helemaal niet erg gevonden om nog een paar maanden in de zon te zitten ipv de kou in Nederland.

Daarbij moet ik wel zeggen dat er uiteraard ook redenen zijn om wel uit te kijken naar mijn terugkeer naar Nederland. In de eerste plaats uiteraard om alle familie en vrienden weer te zien, die ik ook wel gemist heb. En natuurlijk dikke Diesel, als die me nog kent. Los daarvan zijn er ook wel dingen uit Afrika die ik niet zal missen. Sowieso de kakkerlakken en vooral de ratten die gewoon door huis lopen. Daarnaast de koude douche als je vergeet de geiser aan te zetten. En natuurlijk het supertrage internet. Ik kijk er naar uit gewoon naar youtube te kunnen om video’s af te kunnen spelen. Ook weer tv kijken, wat ik hier nauwelijks gedaan heb. En weer fietsen, wat ik inmiddels al vijf maanden niet meer heb gedaan.

Ik zal trouwens even terugblikken op de afgelopen maand, want het is alweer enige tijd geleden dat ik een reisverslag online heb gegooid. Evenals in Nederland was het ook hier kerst op 25 december. Dit was heel raar, omdat het boven de 30 graden was. Ik heb dan ook geen moment dat kerstgevoel gehad dat je normaal wel hebt. Tijdens de kerst heb ik niet zo barre veel gedaan, vooral aan het strand gelegen eigenlijk. Sowieso heb ik weinig gedaan tijdens de kerstvakantie, ik ben vooral bijgekomen van het harde werken op stage.

Oud & nieuw hebben we uiteraard wel gevierd. We zijn ergens hier naar een feestje geweest. Ik zou er graag iets over vertellen, maar aangezien ik er de volgende morgen al helemaal niks meer van wist gaat dat lastig worden. Maar volgens mij was het wel leuk :)

Daarna heb ik nog een winetasting tour gedaan. Aan de ene kant hoefde dat van mij niet zo, omdat ik niet van wijn houd. Maar aan de andere kant moet je het wel gedaan hebben als je zo lang in Kaapstad bent. Het was leuker dan ik verwacht had, vooral omdat de verhalen steeds sterker worden naarmate je meer wijn proeft.

Wat ik op de valreep ook nog gedaan heb, is shark cage diving. Voor degenen die niet met dit fenomeen bekend zijn verklaar ik het even: je vaart met een boot naar een bepaalde plek in zee, waar ze aanleggen. Vervolgens laten ze de kooi zakken en krijg je een wetsuite. Ondertussen gooien ze aas in het water om de haaien te lokken. En dan laat je je in de kooi zakken om de haaien voorbij te zien komen. Het zicht onderwater viel helaas behoorlijk tegen: ik kon nauwelijks 2 meter vooruit kijken. Maar toch zag ik nog wel een paar hele flinke haaien vlak langs me heen zwemmen. Echt heel vet om ze zo dichtbij te zien. De mensen van het bedrijf hadden een hengel bij zich met een vissenkop eraan. Een aantal haaien probeerde die te grijpen. Als die beesten dan ook nog die gigantische bek losdoen.. dat maakt wel indruk.

Het shark cage diven is waarschijnlijk het laatste wat ik ondernomen heb. Ik moet nog een paar dagen naar stage, en dan zit het er helaas op. Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn verslagen, voor de reacties erop, het bekijken van mijn foto’s, voor de opgestuurde kaarten, de verjaardagscadeau’s die ik destijds gekregen heb en voor alles dat ik nu vergeet te noemen. Mensen, tot volgende week en een laatste groet uit het heerlijk warme Kaapstad!

  • 17 Januari 2014 - 11:21

    Karlijn:

    Leuk verhaal, geniet van je laatste week en tot gauw!!

  • 17 Januari 2014 - 11:34

    Lucie:

    hi Daan,

    aan alles komt een einde, we zien je gauw weer in Nederland, hoop ik.
    Goede reis terug!

    en met Diesel: daat gaat vast goed komen, ze hebben goed op hem gepast, nu mag jij het weer van ze over nemen!


    fam. Arink

  • 17 Januari 2014 - 13:40

    Marjan Nijstad:

    Hey Daan
    Wij hebben de afgelopen maanden genoten van je altijd vrolijke en interessante reisverslagen. Wat heb je daar veel meegemaakt , dat pakken ze je niet meer af. Ga nu nog even genieten van de laatste week daar en wij wensen jou alvast een behouden thuiskomt.
    Liefs Henk & Marjan

  • 17 Januari 2014 - 14:03

    Jonne:

    Daantjeee,

    Geniet inderdaad nog wat de laatste week daar! Maar het is ook wel lekker om je weer gewoon terug in Nederland te hebben hoor.. Vooral ook dat je ons dan niet meer jaloers kunt maken met de betere temperaturen, het mooiere uitzicht en de leukere activiteiten;)

    Neem je donuts voor ons mee?;)

    Tot binnenkort!

    Groetjes Jonne

  • 17 Januari 2014 - 16:45

    Gerrit Kerssies:

    Al metal een super ervaring die ze je nooit meer afnemen!!!! En je bent er ruim optijd weer om Ajax voor de vierde keer op rij kampioen te zien worden en daar drinken we dan eentje op!!

    Tot volgende week

  • 17 Januari 2014 - 21:25

    Jannes En Roelie:

    Hoi Daan,

    Het aftellen is begonnen......
    Wat een belevenis. ....ook je verhalen......
    En wat de temperatuur betreft, koning winter is hier ook ver te zoeken.
    Wel mogen ze de lieslaarzen klaar zetten, hahahaha

    Net als de anderen, wensen wij jou ook nog een mooie onvergetelijke week. En een goede reis terug.

    Tot ziens, in ons mooie Drieber :)

  • 17 Januari 2014 - 21:43

    Denice Buiel:

    Hoi Daan,

    Via facebook ben ik bij jouw reisverslagen terecht gekomen.
    Iedere keer weer heb ik ze met veel plezier gelezen & ook net heb
    ik weer enorm gelachen!

    Ik wens je een paar hele leuke laatste dagen toe in het warme Kaapstad & alvast een goede terugreis!

    Lieve groetjes uit Groenlo,

    Denice.

  • 17 Januari 2014 - 22:46

    Jan En Janny Daling:

    Hey Daan,

    Wat hebben we al die tijd genoten van je verhalen, wat heb je er veel beleefd, en wat fijn dat je het ons op deze manier liet mee beleven.

    Maar nu nog een weekje dan kom je terug, mag je `s morgens als je wakker wordt weer uitkijken op de VAM-berg, we wensen je nog een heel fijne week, geniet er nog even van.

    Een heel goede terugreis gewenst en een veilige thuiskomst.

    Tot volgende week aan de Berkenweg.

  • 18 Januari 2014 - 12:34

    Diny:

    Hoi Daan

    Wat een mooi reisverslag, en wat kom je met mooie verhalen terug.
    We zien je snel in Groenlo .
    We wensen je een goede terug reis, en een warm thuis komst in Drijber.

    Groetjes oet Veur Beltrum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Daan

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 2810
Totaal aantal bezoekers 12625

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: