Living on the edge - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu Living on the edge - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu

Living on the edge

Door: Daan Ottink

Blijf op de hoogte en volg Daan

29 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

24 september is hier een feestdag, namelijk erfenisdag. Daarom waren wij dus afgelopen dinsdag vrij. We hadden geluk met het weer: het was de hele dag behoorlijk warm. 's Morgens hebben we vooral van de zon genoten, maar 's middags zijn we de berg Lion's Head opgeweest. Dit is eerst nog een pittige klim naar boven. Zo pittig, dat ik de dagen erna last van spierpijn had. Maar ja, qua sport doe ik hier ook helemaal niks, behalve donuts eten uiteraard. Dat is ook een sport. Maar na een dik uur kwamen we dus boven. Het uitzicht hier was nog beter dan op Signal Hill, waar we een paar weken geleden geweest waren. Echt supermooi, ik heb al foto's op m'n facebook gezet.

Van de week zijn we ook nog bij een braai geweest. Deze braai was midden in een township. Zo hebben we dus ook iets van de "andere kant" van Afrika gezien, want tot nu toe zien we vooral het rijke gedeelte. Zondag hebben we ook nog een township tour gedaan. 's Morgens werden we door een busje opgehaald, de chauffeur woont zelf ook in een township. Daarbij heeft hij ons van alles uitgelegd over het leven in een township. Met dat busje zijn we door een township gereden. Dat is wel een heel raar idee, vanuit die bus kijk je naar hoe alle mensen daar wonen. Dat is net alsof je in een dierentuin staat te kijken. Desondanks heb ik er wel gewoon foto's van genomen. Na een poosje te zijn rondgereden mochten we zelf rondlopen in de township. Uiteraard moesten we wel bij elkaar blijven, want het blijft een gevaarlijke plaats waar je zeker niet alleen moet komen. Nadat we even hadden rondgelopen, kwamen we in het "centrum" van de township. Hier kwamen veel kinderen bij ons, die onze handen vastpakten. Dat waren zulke lieve kinders! Het was heel interessant om ook een keer de andere kant van Kaapstad te zien, want tot nu toe hadden we alleen de luxe (nou ja, luxe..) kant gezien.

Op stage gaat alles verder zijn gangetje, nog altijd onder Zuid-Afrikaanse omstandigheden. Brandon komt vrijwel elke dag 10 á 15 minuten te laat, iets wat je in Nederland natuurlijk nooit kan maken. En bijna elke dag neem ik uiteraard mijn donuts mee. Meestal vraag ik om 1 zak, maar krijg ik er 3, omdat we met 3 stagiaires zijn. Dus dan moet ik me maar weer opofferen om al die donuts op te krijgen.

Ik ga hier ook best vaak stappen (voor mijn doen dan). En ik vind het veel leuker dan ik gedacht had! Het is bij mijn huisgenoten traditie geworden om na het stappen, als ze thuis zijn, in het zwembad te springen. Tot nu toe ben ik hier nog onderuit gekomen, maar ik vrees dat ik binnenkort ook wel een keer moet. Ik ben tot nu toe trouwens nog weinig succesvol. Laatst heb ik wel een keer sjans gehad.. maar dat was in de gaybar :P Maar los van dat vermaak ik me prima.

Verder is er de afgelopen week weinig gebeurd, dus dit was het weer voor deze week. De groetennn!

  • 29 September 2013 - 23:20

    Lucie:

    Ik hoor het al weer, geen dikke negerin eind januari in Drijber, maar...... je hebt nog een aantal weken te gaan, het kan nog goed komen! ;-))
    Groetjes weer van ons, uit VoorBeltrum.

  • 29 September 2013 - 23:26

    Lucie:

    Ook nog snel even de foto's bekeken. Is toch nauwelijks voor te stellen dat mensen in die platen woningen wonen. Hier zijn ze nog te slecht om de kippen in te laten lopen, dan komt er al wat nieuws. Prachtige foto's hebben jullie gemaakt, zet je toch weer even aan het denken hoe veel luxe we hier hebben, kan wel wat minder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Daan

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 12640

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: