T.I.A. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu T.I.A. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu

T.I.A.

Door: Daan Ottink

Blijf op de hoogte en volg Daan

26 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal, bij deze mijn eerste reisverslag.

Vrijdagmiddag zijn we met de groep na een vermoeiende reis (weinig beenruimte in het vliegtuig) aangekomen in Kaapstad. Daar werden we opgehaald en naar ons appartement gebracht.

Ik zit helaas op en andere locatie dan mijn groepsgenoten, maar ze zitten wel in het huis naast mij. Mijn eigen kamer is heel klein, ik schat zo'n 15 m2. Ter verduidelijking: als ik mijn koffer open wil klappen, moet ik deze op bed zetten, anders heb ik niet genoeg ruimte. Maar dit vind ik niet zo erg, ik ben toch alleen maar in mijn kamer om te slapen. Daarnaast heb ik wel een balkon. Ik heb trouwens ook wifi, in tegenstelling tot de meeste van mijn huisgenoten ook op mijn kamer, dus daar heb ik wel geluk mee. Het internet is wel heel traag, vooral als er veel mensen thuis gebruik van maken.

Tijdens mijn eerste dagen zijn we vooral bezig geweest de stad te verkennen. Kaapstad is een prachtige stad, inmiddels zijn we ook op het strand geweest. Het uitzicht vanaf daar is prachtig. Voor de mentaliteit hier hebben ze ook een naam: T.I.A. Dit houdt in dat het normaal is dat alles wat langer duurt. Voor er warm water uit de kraan komt, voordat de kookplaten warm zijn. Maar ook bijvoorbeeld dat er behoorlijk wat gekken in het verkeer rondrijden, waardoor je erg goed op moet letten tijdens het rijden.

Ik heb zelf nog wel moeite om mij echt op de plek te voelen. Het blijft heel moeilijk om zo lang het huis te verlaten na alles wat er gebeurd is. En dan naar de andere kant van de wereld te gaan, waar ik niemand ken. Maar ik heb wel geluk dat ik hele fijne groeps- en huisgenoten heb, dus ik hoop dat het beter gaat als ik hier eenmaal enkele weken ben. Sowieso zijn alle mensen hier heel aardig. Inmiddels gaat het ook wel beter dan mijn eerste dagen hier, toen wilde ik alleen nog maar terug.

Straks start dan eindelijk mijn stage. Door een kleine miscommunicatie ben ik al iets te vroeg klaar om er naar toe te gaan, maar daardoor heb ik nu wel de gelegenheid om dit reisverslag te plaatsen! Maar ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!

  • 26 Augustus 2013 - 12:06

    Carina Nijstad:

    Heel gaaf dat je dit doet Daan!
    En het is logisch dat het zo in het begin gaat,
    ik heb drie weken op het punt gestaan om naar huis te gaan (wel andere situatie natuurlijk),
    maar zet door en gun jezelf deze reis!
    Heel veel success en geniet er van
    Groeten van je ex-buuurvrouw.

  • 26 Augustus 2013 - 18:54

    Lucie Arink En Fam.:

    hi Daan,
    mooi om zo even een stukje te lezen. Het ga je goed!

  • 27 Augustus 2013 - 21:12

    Jannes En Roelie:

    Hoi Daan,

    Gelukkig dat je je bij je groeps en huisgenoten wel 'thuis' voelt, dat het klikt.
    Ja, je bent ver weg van huis, en ja dat is erg moeilijk ...... maar toch goed dat je bent gegaan. We hopen dat je je snel wat beter voelt en dat je kunt genieten van je stage. Het is je zo gegund!!!!!

    Heerlijk he dat je wifi op de kamer hebt, kun je in alle privacy contact zoeken met thuis, tijdens moeilijke momenten.

    Hartelijke groetjes van ons.


  • 27 Augustus 2013 - 23:11

    Daan Ottink:

    Hey Carina, dankjewel meid, dat heb je heel mooi geschreven. Inmiddels gaat het steeds beter, ik ben wat beter gewend nu en ik heb toffe huisgenoten. Ik krijg er al meer vertrouwen in dat ik de 5 maanden ga volmaken :) Nogmaals bedankt.

    Jannes en Roelie ook bedankt, haha op zich wel fijn dat ik wifi heb inderdaad, maar tussen 4 uur 's middags en een uur of 11 's avonds heb je er niks aan, want dan zitten er veel mensen op en is het supertraag. Maargoed, het is iig snel genoeg om te kunnen what'sappen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Daan

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 12641

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: