Nederlands bezoek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu Nederlands bezoek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Ottink - WaarBenJij.nu

Nederlands bezoek

Door: Daan Ottink

Blijf op de hoogte en volg Daan

04 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad


Sinds donderdagavond zijn Wolter en Gert hier. Dus donderdagavond na stage ben ik naar hun hotel geweest, dat hier vlakbij staat. Daarna zijn we naar een restaurant geweest, om even alle ervaringen van de laatste maanden te delen.

Zaterdag zijn we naar een cheetahfarm geweest. Vooraf had ik me hier zeer op verheugd, omdat het me vorig jaar in Namibië uitstekend bevallen was. Hier bleek het echter heel anders: waar de cheetahs in Namibië gewoon rondliepen en je ze zo kon aaien, lag er hier 1 aan een ketting. Daar zat ook al iemand bij die de cheetah in toom moest houden. Hij zat bij zijn hoofd, dus daar mochten wij niet eens aankomen. Wel mochten we ze over de rug en de zij aaien. En alleen met vlakke hand, en met de haargroei mee. Vervolgens vroegen ze of me ook alleen met de cheetah op de foto wilden. Dat wilden we uiteraard wel. Maar die andere grote donkere man bleef ook gewoon zitten, dus die kwam ook op de foto. Tja, dat zijn nou niet de mooiste foto's.

Waar je wel de mooiste foto's kan maken, is bij Kaap de Goede Hoop, waar we daarna heen zijn gegaan. Dit is dus het welbekende meest zuidwestelijke punt van Zuid-Afrika. Op de weg er naar toe kwamen wee een groep bavianen tegen. Altijd leuk om deze mooie schepsels met hun rode achterwerk te zien. Verder kwamen we hier een paar prachtige uitkijkpunten tegen, waar we dan ook mooie foto's geschoten hebben. Uiteraard zijn we ook op Cape Point geweest, een ander uitkijkpunt dat vlakbij Kaap de Goede Hoop ligt. Verder valt hier eigenlijk weinig over te vertellen.. de foto’s die ik op mijn Facebookpagina zal plaatsen vertellen het hele verhaal.

Naast Kaap de Goede Hoop kan ik na dit weekend ook de Tafelberg afstrepen van mijn checklist, want daar zijn we afgelopen zondag geweest. Voordat we boven waren hadden we een bijzonder pittige wandeling. We zouden om kwart voor 8 vertrekken. Aangezien we de Afrikaanse mentaliteit goed hebben overgenomen werd dat half 9. Daarna wachtte ons een helse trip naar boven. Er stond 2,5 uur voor de heenweg, maar wij hebben het na veel bloed, zweet en tranen in 2 uur gedaan. Maar daarna heb je dan ook een geweldig uitzicht, over heel Kaapstad en uiteraard over de Signal Hill en Lions Head, die ineens niet zo groot meer waren. En wat was het ook warm zondag. Ik ben uiteraard weer behoorlijk verbrand, maar het was dan ook heel warm overdag. Op de terugweg had ik weer echt "mijn moment", om het zo maar te zeggen. We waren ongeveer een kwartier onderweg, toen het me opviel dat de mensen wel erg hard hijgden van de zware klim. Dus ik zei toen ik weer iemand hijgend voorbij zag komen: "leuk om al die mensen zo afgepeigerd te zien". Blijken we uiteraard weer net een Nederlander te passeren, die me daar uiteraard even op wees. Tsja, laten we het er maar op houden dat ik weleens iets ergers heb gezegd, niet wetend dat ik mij temidden van Nederlanders bevond. Naderhand zijn we gelijk in ons zwembad bij huis gesprongen. Deze is inmiddels aardig goed op temperatuur.

Na 's middags vooral bij te zijn gekomen van de stevige inspanning, ben ik 's avonds met Gert en Wolter naar een restaurant geweest. Dit bleek een supernet restaurant te zijn. Het was een openlucht restaurant: omgeven met muren, maar de bovenkant was wel open. Verder waren alle bediendes perfect gekleed en kwamen ze constant langs om te vragen of alles naar wens was. De prijzen waren er ook wel naar: veel hoger dan we gewend waren. We hebben daarom maar geen soep vooraf of ijs achteraf genomen. We kregen helaas weinig, maar wat we kregen smaakte wel uitstekend.

Deze week moet ik nog 4 dagen naar stage, alvorens we de befaamde Garden Route gaan doen. Ik heb inmiddels de Bloukrans bungeejump geboekt: dit is de hoogste publiek toegankelijke bungeejump ter wereld! Dus mocht ik dat overleven, dan zal ik naderhand als ik nog tijd over heb (2 dagen nadat we er weer zijn komt mijn familie al over) wat foto’s plaatsen.

Groeten uit het prachtige en zeer warme Kaapstad!

  • 04 November 2013 - 15:46

    Roanne:

    Leuk om zo ook direct op te hoogte zijn van wat jullie met zn drieën allemaal doen.
    Van mijn broers nog niet zo uitgebreid gehoord. Verder verbaast mij de Afrikaanse mentaliteit van te laat weggaan helemaal niet haha.
    Veel plezier nog de rest van de dagen!

  • 04 November 2013 - 16:38

    Janny Daling:

    Hey Daan,

    Dank je wel voor je mooie verslag, leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen, want wat Roanne ook al schreef, van de jongens horen we niet veel.
    Met de beklimming van de Tafelberg ben je zeker wel weer de nodige kilootjes kwijtgeraakt of was je ze al kwijt door het hardlopen?
    Veel plezier nog deze week met elkaar op de mooie route en het camperen.
    Geniet van je sprong, gaan de jongens ook nog.......???? ha ha
    Groetjes voor jullie allemaal.

    Jan en Janny

  • 04 November 2013 - 20:49

    Marije:

    Oh, klinkt allemaal weer leuk! Een tip voor de bungee-jump, weeg je eerst goed, na alle donuts ( en je gekweekte rijst-zwembandjes) hebben ze daar vast een extra elestiek voor je nodig. :-)

  • 04 November 2013 - 21:29

    Marijke:

    Veel plezier Daan met je bezoek uit Holland en de bungeejump
    Matthy zegt: "kiek moar oet"





  • 05 November 2013 - 10:57

    Lucie:

    hi Daan,

    veel plezier daar met de Hollanders.
    En...... dat je durft te springen, geweldig. Mij niet gezien.
    Laat je nog even weten hoe het was, maar dat is natuurlijk een domme vraag. We wachten op jouw ervarings-verslag!

    Groet uit het steeds kouder wordende VoorBeltrum, bij jouw wordt het alleen maar beter, toch?

  • 07 November 2013 - 09:07

    Clemens Ottink:

    Daan ik sluit mij helemaal aan bij de woorden van Matthie.Als je daar op kop hangt mag je wel oppassen want de kans is groot dat jouw endeldarm tegen jouw slokdarm aanslaat.Maar verder hoop ik en de rest van de familie hier dat je veel plezier hebt met je kameraden en het gaat je goed en de groeten oet ons mooie GROLLE.

  • 07 November 2013 - 09:48

    Daan Ottink:

    Bedankt allemaal voor de reacties,

    Haha nee Jannie, de jongens gaan niet springen, als het aan hun lag zou ik ook niet springen :) We gaan hier bijna elke avond uit eten, dus die kilo's raak ik nooit kwijt zo. Ook doordat Gert en Wolter zoveel eten mee hebben genomen trouwens, waarvoor nog bedankt!

    Ja Clemens, wat is dat nou voor opmerking. Ik zal er rekening mee houden, ik zal voorzichtig naar beneden vallen.

    Over een week zal ik jullie laten weten hoe het was ;)

  • 16 November 2013 - 19:37

    Francis:

    Hallo Daan,

    Stoer hoor zo'n grote hoge sprong. Dat lef heb je vast en zeker van mij!! Een leuke ervaring hoor.
    Leuke verhalen Daan, volgens mij vermaak jij je opperbest! Veel plezier met het damesbezoek en uiteraard de groeten voor jullie allemaal.

    Groeten Frans en Francis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Daan

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 12621

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: